Když všechno funguje, jak má, tak není žádný důvod ke starostem a každého to nechává v klidu. Jenže jednoho krásného dne ta poprvé škytne a pak to začne dělat potíže. Někdo počká až se to pokazí úplně a pak teprve volá servis, někdo uposlechne hned prvního varování a servis vyhledá ihned. Tam si jeho auto prohlédnou a obvykle mu sdělí, že je nutno provést operaci kterou zde nazývají oprava teplých startů. Kdo neví oč se jedná, tak bývá zralý na odvoz sanitkou. Přitom nejde o nic, co by zavdávalo příčinu k nějaké stresové situaci. Oprava teplých startů je poměrně rychlá a nestojí nějaký majlant.

Pokud jste ovšem nečekali a motor neškytá z posledních sil. Zde by nějaké komplikace nastat mohly, ale ani toto není důvod k panice. Dnešní moderní vozy tyto zásahy umožňují bez větších problémů. Teplý start se používá k tomu, aby se především ušetřily nějaké ty pohonné hmoty, protože při startu studeném je jejich spotřeba o dost vyšší. Také emisí je o hodně více a ekologii to rozhodně nepomáhá. Závady tohoto druhu může zapříčinit například palivový systém sám, nebo vstřikovače. Tu příčinu určí až technik, který poté samozřejmě vše napraví, plus asi bude muset upravit software počítače vašeho vozu.

I přímo toto také může být někdy zdrojem potíží. Také to může způsobovat vačková nebo kliková hřídel a snímače u ní. Ale jak psáno výše, určit závadu je na technikovi. Každému problému i u nových vozidel je třeba věnovat patřičnou pozornost a těm ve startovací fázi několikanásobnou. Pokud se na to bude kašlat a říkat si, že to nějak dopadne, tak se také jednoho dne může stát, že auto nenastartuje vůbec a vy u něj můžete klidně jen tak sedět na zadku a nadávat sami sobě. A věřte tomu, že se vám to stane přesně tehdy, když budete spěchat na velmi důležitou schůzku, nebo budete pospíchat někam jinam. To je zákon schválnosti.